Robiąc podsumowanie roku powinno wybrać się te książki, które najbardziej zapadły w pamięć, lub sprawiły, że ma się ochotę do nich wracać. Tego roku było ich dość sporo, wyszczególniłam je grubą kursywą... a pięć najważniejszych dodatkowo podkreśliłam. Podkreśliłabym jeszcze "Sefera" Ewy Lipskiej. Uwielbiam tę książkę, ale żeby zasłużyła na dodatkowe podkreślenie musiałaby być obszerniejsza. "Godziny" czytałam po raz kolejny, więc nie biorą udziału w podsumowaniu, bo wracam do tej książki każdego roku.
42) "Przeklinam rzekę czasu" - Per Petterson
41) "Biały Kafka" - Grzegorz Kozera
40) "Kuracja. Opowiadania sanatoryjne" - Grzegorz Kozera
39) "MÓJ ZNAK" - JERZY ILLG
38) "Złoty notes" - Doris Lessing
37) "Kamieniczka" - Edyta Szałek
36) "KTO ZNAJDUJE, ŹLE SZUKAŁ" - AGLAJA VETERANYI
35) "Ferdydurke" - Witold Gombrowicz
34) "Flush" - Virginia Woolf
33) "Bagaże Franza K." - Remigiusz Grzela
32) "MÓJ MICHAEL" - AMOS OZ
31) "Kobieta zaklęta w kamień" - Marta Fox
30) "LOLITA" - VLADIMIR NABOKOV
29) "PO ŚNIADANIU" - EUSTACHY RYLSKI
28) "SZKLANY KLOSZ" - SYLVIA PLATH
27) "Opowieści galicyjskie" - Andrzej Stasiuk
26) "Bambino" - Inga Iwasiów
25) "SEFER" - EWA LIPSKA
24) "Sen zielonych powiek" - Edyta Szałek
23) "NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" - MILAN KUNDERA
22) "GODZINY" - Michael Cunningham
21) "POKÓJ JAKUBA" - VIRGINIA WOOLF
20) "Czerwona sofa" - Michele Lesbre
19) "Białe noce" - Fiodor Dostojewski
18) "LATO PRZED ZMIERZCHEM" - DORIS LESSING
17) "ZŁODZIEJKA KSIĄŻEK" - MARKUS ZUSAK
16) "Bieguni" - Olga Tokarczuk (porzuciłam w połowie)
15) "Poczekajka" - Katarzyna Michalak
14) "TĄ, KTÓRĄ NIGDY NIE BYŁAM" - MAJGULL AXELSSON
13) "W ogrodzie Mirandy" - Katarzyna Krenz
12) "Czerwony rower" - Antonina Kozłowska
11) "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" - Paulo Coelho
10) "Kochający na marginesie" - Johanna Nilsson
9) "DZIENNIK ANAIS NIN tom1" - Anais Nin
8) "7 kolorów tęczy" - Monika Sawicka
7) "Tylko nie życz mi spełnienia marzeń" - Anna Strzelec
6) "Moja Droga B." - Krystyna Janda
5) "KIESZONKOWY ATLAS KOBIET" - SYLWIA CHUTNIK
4) "Pamiętnik rzemieślnika" - Stephen King
3) "SIEDEM SZKICÓW" - V.WOOLF/D.LESSING
2) "Dedykacja" - N.Kraus/E.McLaughlin (porzuciłam w połowie)
1) "Sceny z życia za ścianą" - J.L. Wiśniewski
Niektóre z przeczytanych w 2008r.
"DZIENNIK 1915-1941" - VIRGINIA WOOLF
"Duma i uprzedzenie" - Jane Austen
"KRUCHOŚĆ PORCELANY" - Monika Sawicka
"Demi Sec" - Monika Sawicka
"SAMOTNOŚĆ W SIECI" - J.L. Wiśniewski
"Arytmia uczuć" - D.Wellman/J.L Wiśniewski
"188 dni i nocy" - M.Domagalik/J.L.Wiśniewski
"Los powtórzony" - J.L.Wiśniewski
"GODZINY" - Michael Cunningham
"TATO" - William Wharton
"Zahir" - Paulo Coelho
"Jędza w domu" - Cathi Hanauer
"Drań na kanapie" - Daniel Jones
"PRZEZIMOWANIE - powieść o Sylvii Plath" - Kate Moses
"Pamiętnik" - Nicholas Sparks
"Pod powiekami" - Katarzyna Rygiel
"Bez mojej zgody" - Jodi Picoult
"Historia Miłości" - Nicole Krauss
"Virginia Woolf-biografia" - Quentin Bell
"Ernest Hemingway - biografia"
"BIAŁE ZESZYTY" - Sonia Raduńska
"Kartki z białego zeszytu" - S. Raduńska
"DZIEWCZYNA Z ZAPAŁKAMI" - Anna Janko
"JEDŹ, MÓDL SIĘ, KOCHAJ" - ELIZABETH GILBERT
"Casting na diabła" - Grażyna "GabiGabi" Bełza
"NIECH WIEJE DOBRY WIATR" - Linda Olsson
"SENNOŚĆ" - Wojciech Kuczok