Może nie był to bardzo intensywny rok czytelniczy, ale spokojny i bardzo przemyślany. Do wymienionych poniżej powinnam dodać kilkanaście tomików poetyckich, cztery numery Zeszytów Literackich z prenumeraty, kilkadziesiąt czasopism i zbyt wiele (dla moich oczu) kulturalnych portali, tygodników i kwartalników internetowych. Do wielu książek przeczytanych w tym roku ciągle wracam, i na pewno jeszcze wrócę nie raz. W szczególności do całego Kornela Filipowicza, do "Umarł mi" Ingi Iwasiów, "Ostatniego rozdania" Wiesława Myśliwskiego i książki o Kawiarni Avion Renaty Putzlacher z racji tego, że w niej często bywam. O Virginii Woolf nie wspomnę, bo to oczywiste. Ona na stałe wpisana jest w moją codzienność. To był literacko dobry rok.
42) "PODRÓŻ W ŚWIAT" - Virginia Woolf
41) "Blogotony" - Inga Iwasiów
GRUDZIEŃ
40) "UMARŁ MI" - Inga Iwasiów
39) "Jak świadomość związana jest z ciałem. Dziennik. Tom 2" - Susan Sontag
38) "PAPUSZA" - Angelika Kuźniak
37) "W KAWIARNI AVION, KTÓREJ NIE MA" - Renata Putzlacher
LISTOPAD
36) "OSTATNIE ROZDANIE" - Wiesław Myśliwski
35) "NIE MA EKSPRESÓW PRZY ŻÓŁTYCH DROGACH" - Andrzej Stasiuk
PAŹDZIERNIK
34) "Skafander i motyl" - Jean-Dominique Bauby
33) "Jak będzie po śmierci i inne opowiadania" - Ladislav Klima
32) "BALTAZAR. AUTOBIOGRAFIA" - Sławomir Mrożek
WRZESIEŃ
31) "Dziewczyna z lalką czyli o potrzebie smutku i samotności" - Kornel Filipowicz ( zbiór opowiadań )
30) "Koncert f-moll i inne opowiadania" - Kornel Filipowicz ( zbiór opowiadań )
29) "Kot w mokrej trawie" - Kornel Filipowicz ( zbiór opowiadań )
SIERPIEŃ
28) "Cienie w raju" - Erich Maria Remarque
27) " Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwater" - Virginia Woolf
26) "Buszujący w zbożu" - J.D. Salinger
25) "CUDZOZIEMKA" - Maria Kuncewiczowa
24) "Lalka Kafki" - Gerd Schneider
LIPIEC
23) "Błysk rewolwru" - Wisława Szymborska
22) "Sanatorium pod Klepsydrą" - Bruno Schulz
21) "Sklepy cynamonowe" - Bruno Schulz
CZERWIEC
20) "O sztuce czytania i pisania" - Olaf Lagercrantz
19) "Moja sztuka protestu" - Elfriede Jelinek
18) "AUTOPORTRET Z LISICZKĄ" - Marta Fox
MAJ
17) "W SYBERYJSKICH LASACH" - Sylvain Tesson
16) "WOLNE" - Remigiusz Grzela
KWIECIEŃ
15) "Dowód" - Eben Alexander
14) "BERLIN, PÓŹNE LATO" - Grzegorz Kozera
13) "Młodszy księgowy. O książkach, czytaniu i pisaniu" - Jacek Dehnel
12) "Po co jest sztuka" - Tadeusz Nyczek
11)"Naoczny świadek. Dziennik z 1949 roku" - Jiri Kolar
MARZEC
10) "Jak być artystą. Na przykładzie Thomasa Manna" - Małgorzata Łukasiewicz
9) "Nowe lektury nadobowiązkowe" - Wisława Szymborska
8) "Rehabilitacja" - Wiktor Osiatyński
7) "Litacja" - Wiktor Osiatyński
6) "Rehab" - Wiktor Osiatyński
5) "PAMIĄTKOWE RUPIECIE. BIOGRAFIA WISŁAWY SZYMBORSKIEJ" - Joanna Szczęsna, Anna Bikont
LUTY
4) "Dublińczycy" - James Joyce
3) "PATRZ NA MNIE KLARO" - Kaja Malanowska
2) "Sprzedam dom, w którym już nie chcę mieszkać" - Bohumil Hrabal
1) "Balony mogą wzlecieć" - Bohumil Hrabal
STYCZEŃ