2010-08-11

Wakacyjny stosik

 

Marzą mi się trzy dni w hotelu z obsługą, która na udekorowanym kwiatami stoliczku przywoziłaby specjalnie dla mnie miniaturowe porcje przysmaków z całego świata i małe buteleczki wina zatopione w wiaderku z lodem. Wybrałabym trzy książki w powyższego stosika i czytała od rana do wieczora, przy uchylonym balkonie, na który od czasu do czasu wyszłabym zapalić mentolowego slima. Normalnie nie palę. Czasem podpalam, ostatnio zbyt często. Ale w hotelu papieros smakuje inaczej, bardziej luksusowo. Choć podobno luksusowe mogą być tylko cygara, na przykład ulubiona Maria Mancini, którą palił Hans Castorp. Odpoczęłabym, nawdychała się ciszy i słów, bo cierpię przez wakacje na ich niedobór... mam wrażenie jakby mi ktoś ujmował uroku, jestem może bledsza, trochę śpiąca, trochę bardziej milcząca.
Tymczasem nic bardziej nie cieszy niż kolejny stosik... i myśl, że mam już wszystkie wydane do tej pory w Polsce książki Virginii Woolf i prawie wszystkie o Virginii Woolf :)
1) "Oryginał Laury" - Vladimir Nabokov
2) "Gra w klasy" - Julio Cortazar
3) "Blaszany bębenek" - Gunter Grass
4) "Śniadanie u Tiffany'ego" - Truman Capote
5) "Virginia Woolf i Vanessa Bell. Sekretny układ" - Jane Dunn
6) "Orlando" - Virginia Woolf
7) "Proces" - Franz Kafka
8) "Franz Kafka" - Klaus Wagenbach
9) "Matka" - Pearl S. Buck
10) "Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini
11) "Żona Adama" - Monika Rakusa
12) "Lata" - Virginia Woolf
13) "Do latarni morskiej" - Virginia Woolf
14) "Dziecko Rosemary" - Ira Levin
oraz "Dzidzia" Sylwii Chutnik (prezent od Dosi poza stosikiem)

Wiem, pisałam już, że wygram z nałogiem. Przegrałam. Skusiły mnie wyprzedaże i dwie nowości. Kupiłam. Znowu jestem w tym samym miejscu i mam czterdzieści nieprzeczytanych książek na półce. I dobrze mi z tym :)