2009-07-16

Kolorowe czytanie

Od jakiegoś czasu w przerwie między czytaniem książek ustawionych w równym rzędzie na oknie, czytam sobie co jeszcze przeczytać warto i dochodzę do wniosku, że nie starczy mi życia na te wszystkie pozycje :(

Niebawem zabraknie mi też miejsca w linkowni, na wprowadzenie tych wszystkich interesujących blogów o książkach, które przeglądam co jakiś czas i tylko notuję, że jeszcze to i to, i jeszcze tamto zakupić trzeba... i łapię się już na tym, że przemycam bokiem, w ukryciu przed Drugą Połową książki spontanicznie zakupione, niczemu winne, a jednak wygrywające walkę z na przykład kilogramem mięsa na obiad :)

No, ale co tu zrobić, jeżeli książka jest mi pisana i chowa się długimi tygodniami przed tłumami szperaczy, żeby tylko doczekać się na mnie.  Tak było dziś. Miałam pół godziny wolnego, bez dzieci i mogłam w podskokach beztrosko przemierzyć księgarnianą łąkę w poszukiwaniu książek na czytelnicze wyzwanie "Kolorowe czytanie" - regulamin tu http://miastoksiazek.blox.pl/2009/06/Kolorowe-czytanie-na-wakacje.html (w skrócie wyzwanie to polega na tym, że maniaczki książek czytają po trzy wybrane z ogólnodostępnej listy tytuły książek, w tytułach których znajduje się jakiś kolor, np."Czerwona sofa", a następnie zamieszcza się recenzję i zarywa noce na przemiłych rozmowach o książkach.

Mój wybór padł na kolory biały, czerwony i różowy:
1) "Białe noce" - Fiodor Dostojewski
2) "Czerwona sofa" - Michele Lesbre
3) "Morświn w różowym oknie" -listy Virginii Woolf do Vity Sackville-West

i był niesamowicie trudny, bo jeszcze kusiło mnie to, i kusi nadal:

4) "Złoty notes" - Doris Lessing (ale jeszcze pozycja jest niedostępna)
5) "Sen zielonych powiek" - Edyta Szałek (przeczytam na pewno, bo mam zamówione, ale z wrażenia dziś zapomniałam w księgarni zapytać czy już przyszła)
6) "Różowe strusie pióra" - Hanna Krall (nie mogłam wybrać, bo róż już przypadł Virginii, ale zajrzę do tej książki)
7) "Czarny ogród" - Małgorzata Szejnert
8) "Jasne błękitne okna" - Edyta Czepiel
9) "Oliwkowy labirynt" -Eduardo Mendoza

Tak, czy tak wyzwanie uznaję za rozpoczęte, bo Trójca już zakupiona i gotowa na wyzwanie. Jednak szczególną troską obejmę książkę "Morświn w różowym oknie", bo coś mi się zdaje, że nikomu więcej nie uda się jej znaleźć... ciężko bardzo, przejrzałam wszystkie internetowe księgarnie, byłam w bibliotece, przegrzebałam antykwariaty i allegro i ... wszędzie pozycja niedostępna. Nawet do Wydawnictwa Twój Styl napisałam i rozłożyli ręce w geście bezradności.
Dziś jednak, zupełnie przypadkiem, aczkolwiek głosem zniechęconym długimi poszukiwaniami, zapytałam w naszej księgarni miejskiej i ... o mały włos zemdlałam jak usłyszałam A wie Pani co, chyba ją mamy. Prawie wskoczyłam Pani na kolana za biurko i pośpiesznie zadałam pytanie Gdzie ją macie?

Ale okazało się, że na to pytanie odpowiedzi brak. Komputer mówił, że jest, ale fizycznie nigdzie jej nie było. Na żadnym z pięciu regałów, które przeglądałam kręcąc łepkiem w lewo i w prawo niczym szalony kanarek nasłuchujący odgłosów pęczniejącego ziarna.
Nie poddałam się. Otarłam pot z czoła (dziś był upał niemiłosierny), zarzuciłam torebkę jeszcze wyżej, byleby mi na łeb więcej nie spadała, i zaparłam się, że nie wyjdę dopóki jej nie znajdę ... i wiecie co?... w końcu Panie z obsługi, widząc moją upartość i brak reakcji na słowa My ją Pani znajdziemy i odłożymy pomogły w poszukiwaniach i okazało się, że jeden egzemplarz tak przeze mnie poszukiwanej od dwóch tygodni książki, czekał na mnie za regałem, leżakując w kurzu niczym wino w beczce. Niczym dzielny żołnierz w okopach.
Prawdopodobnie jedna z ostatnich sztuk Virginii (to książka Wydawnictwa Twój Styl z 2003 roku) ukryła się i czekała, aż druga Virginia przyjdzie i zaprze się jak osioł, że znaleźć ją musi :)
Niesamowite.

Z księgarni wybiegłam dumna, spocona i spóźniona... ale za to mam niezłą zdobycz na "Kolorowe czytanie".

Chciałam gorąco podziękować Padmie za organizację już piątego wyzwania i przy okazji zachęcić tych, którzy o nim jeszcze nie wiedzą.
Zapraszam też na blog Padmy http://miastoksiazek.blox.pl/html oraz na blog stworzony specjalnie na potrzeby wyzwania http://koloroweczytanie.blox.pl/html

A teraz pora się zdrzemnąć
Dobrej nocy

Wasza słońcem przyrumieniona

Virginia